Påhittig dotter

Hmm... Ibland är barnen lite för smarta.

Sitter hos grannen och fikar (= tar ett liiiiiitet glas rött, njuter av goda ostar och kollar på fina Lola-kläder). Mobilen ringer, det är stora dottern..
- Mamma, Lina säger att hon har kräkts och att hon är magsjuk.. Hon har gjort det i toaletten och spolat efter sig..
- Ok, jag kommer hem svarar jag.
Kommer hem, möts av Lina iförd morgonrock.. Anar oråd.. Tittar min dotter i ögonen.. Ber om att få lukta henne i munnen. Hon kniper igen och skakar på huvudet. Jag påbörjar mitt förmaningstal och sötnosen kontrar med:
- Men mamma, jag ville bara att du skulle komma hem, för jag vill vara med dig!
Inte kan man lämna en sådan söt tös. Gäller att passa på så länge man duger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0