Tisdag..





Idag skulle vi åka till ikea men tiden försvann och det blev dags för makens träningspass, så nu sitter jag här hemma själv igen.. men det är ingen fara, satte just en deg till chocolatechipcookies, chokladmördeg med vitchoklad i.. bli nog smaskigt.

Ska leta mig upp på vinden och hitta babysittern till Anja, hon har blivit så stor.. ingen nyfödding längre.. jag gillar inte riktigt att tiden går så fort.. kommer troligtvis aldrig mer få ha en sådan där liten groda.. tre barn är alldeles lagom.. har hört att de blir stora truliga tonåringar allihopa.. förstå kaoset vi får 2020.. Anja 10, Lina 14 och Amanda 18.. PMS-kaos... Stackars Adrian..

Idag ska jag ta fram barnens adventskalendrar, undrar om de blir glada, har köpt varsinn Bratzkalander till dem, måste leta chokladkalender med, det är det enda de frågat efter.

Julen snart här, har rejäljulstämmning nu.. måste bara passa på att njuta nu, för det är nu som det är jul.. om 30 dagar är julen liksom slut, det är ju inte så att den börjar på Julafton. Men visst är det så man gör, man längtar och längtar och stirrar sig blind på den 24 December, fast det är ju nu julen börjar, eller i Söndags då det var första advent.
Ska tvinga på mannen lite städning här i veckan och röja undan ickejul på vinden, sen blir det julpyntning i helgen (allt utom granen).
På söndag har jag planerat in lussekattsbak och på måndag kommer det hem en drös tjejer och gör julgotter.

.. Jul, ju, strålande jul.... Dags att surfa runt och leta julmusik, tänkte ha iPoden laddad med flera timmar julmusik på repeat hela December.. Ho ho ho...

Kommentarer
Postat av: c

jag har dumpad katten och kör på bulle istället.. asså lussebulle inte lussekatt. De är torra och svintrökiga.

Så jag sviker mitt löfte att inte göra bullar och gör saffrans deg och sen smörar jag på mandelmassa med kardemumma och sen rull rull choff choff... smarriga lussebullar :-)



tack för senast.. det var mysigt



PÖSS hon i skåne

2010-12-01 @ 00:52:59
URL: http://farny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0