Ojojoj.. ska det aldrig ta slut..

Fick ett samtal på mobilen..
-mamma... jag mår illa...

Amanda har sovit över hos en kompis och mu var det visst hennes tur att drabbas av den underbara kräksjukan. SUCK!

Imorgon är jag återigen ensam och det är ju typiskt.. nu gäller det karantän för Amanda, jag orkar snart inte mer..

Anja är nu lite bättre, färgen är tillbaka och vi håller andning under kontroll med hjälp av ankan, Airomir och ett konstant flöde av koksalt i näsan. Förbaskade RS-virus.

För er som är intresserade, här har ni vår senaste tid i sjukdom (jag vet att jag inte är ensam och att ni är många med mig därute som haft det likadant den senaste tiden, VABruari övergick till VABrs.

7 Februari - Östra med Anja, konstaterad UVI som gått upp i njurarna..
11 Februari - Danderyd - febern tiullbaka på Anja
12 Februari - Danderyd - kontroll av CRP
18 Februari - Östra DMSA undersökning av Anjas njurar - Allt var helt ok, så skönt!!
15 Mars - Lina feber och hostar tills hon spyr
16 Mars - Anja och Lina i Hög feber
17 Mars - Anja hög feber - Lina Kräksjuk - Amanda huvudvärk och nackvärk
18 Mars - Anja 39,9 - in till östra, inget större fel
19 Mars - Anja feber - Lina hostar tills hon kräks
20 Mars - Anja utslag över hela kroppen - Aha.. tredagarsfebern har varit på besök
22 Mars - Anja hostar riktigt otäckt, ingen feber, ingen direkt snuva
23 Mars - Anja feber, blek, hostar, andas tungt - In till östra, konstaterar RS-virus får stanna över natten och andas Adrenalin och får syrgas i näsan.
23-24 Mars - Adrian kräks
24 Mars - Lina Spyr genom rumpan (annat ord för Diareé)
27 Mars - Idag, Amandas tur att må illa och diareéa)



Får det lov att sluta snart?

Tillråga på allt så smittar Anja i 2-3 veckor och då ska spädbarn och äldre undvikas, i övrigt är inte RS farligt, var och varannan förkylning är RS-virus.

Så detta inlägg är en liten förklaring till mitt dåliga bloggande den senaste tiden..

Och vet ni vad.. snart är Lillebror hemma och sen är det inte döds lång tid tills jag får träffa min syster.. Längtar ihjäl mig!!!!!

PÖSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0