Viktväktarna dag fyra

är just påbörjad, dag tre avslutades med 13 points tillgodo, skönt att inte behöva använda ammningspointsen varje dag.

Igår var en fantastiskdag. Solen sken från en klarblå himmel. jag hade ett litet bonusbarn inkl hennes mamma (som skulle plugga, blev väl sådär med den saken) här. Sen hade jag två mammor med bebisar här på lunch varav den ena stannade till sen eftermiddag, så mysigt! Denna mamma ledigheten är så annurlunda mot de tidigare, denna gången har ju flera av mina vänner från innanbarnlivet skaffat små knoddisar och det är så härligt att umgås med dem! (Är det rätt med dem där??)

Mat igår: (bra att anteckna då det var en bra dag, pointsen räckte gott och väl (hade klarat mig utan ammningspointsen som sagt) och det bästa av allt jag var mätt hela dagen!)
Frukost: 4 st. knäcke med mjukost och skinka, paprika och gurka - en kopp thé
Lunch: Ungsgrilladkycklingfilé i egen marinad (min standard), pennepasta och ratatouille (typ, egen mix av grönt)
Mellanmål: Äpple och clementin i klyftor (varför är det godare med äpplen när man äter det i klyftor?)
Middag: Pennepasta med bacon&ostsås med gröna ärtor
Kvällsmys: Hallonmuffins

Igårkväll så blev däremt Lina dålig, hon hade hostat i flera dagar men det var ju hennes förkylningsastma som spökat trodde vi, sen steg febern till 39,7 och hon hostade tills hon spydde trots både bricanyl under dagen och Airomir och Pulmicort under kvällen..
Bara att byta om i hennes säng = tvätta allt från bäddmadrass till lakan, kuddar, täcke.. hon fick sova i vår säng helt enkelt.
Där hostade hon vidare och spydde tillslut upp all saft hon fått med (kunde inte trycka i henne med mediciner). Mitt täcke och mina kuddar behövdes nu tvättas de med.. Tillslut somnade hon och hostan lugnade ner sig lite.

..då vaknar såklart Anja och bökar mellan 00-03.. mat 1 gg i timmen sova 5 min gnälla och gråta i 45 min, detta höll alltså på i minst tre timmar. Somnade tillslut vid 3 vaknade halv 6 för mat igen och 6 kom Amanda som skulle ha frukost och göras iordning för skolan..

Nu mår jag själv illa och håller tummarna på att det inte är en blandning av influensa och kräksjuka Lina fått.. Vill inte bli sjuk när Adrian är borta..

Jag önskar att alla håller tummarna för snabbt tillfrisknande så att vi kan ta vår Malmötripp på fredag, det räcker att den blivit uppskjuten en gång..

 
Saknar dig förbaskat mycket min älskade syster!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0