Hemmafruliv

.. Är inget för mig..

Eller jo om jag hade tvätterska och städerska så skulle det funka. Har nu varit vaken sedan 6:30 och hunnit sätta på två maskiner tvätt, plockat ur diskmaskinen och sorterat in hälften av all vår rena tvätt. Det är pisstråkigt!

Vill ha friska barn och vara på mitt kontor och prata med mina kollegor och våra kunder runt om i världen.

Funderar mycket på vem jag är.. Vad vill jag egentligen ha ut av mitt liv? Tre barn radhus och kombi.. En mening som tidigare sagts med skämtsam ton är nu nästan ett hån.. Min man tycker vi bor i en skokartong.. Han vill leva stadsliv..

Men vad vill jag? När mår jag som bäst? Många säger till mig -tänk på dig själv nu! Men vad menas med det? Vem är jag? Vad vill Jag?

Jag älskar mina barn det är så självklart! Men sen då? Jag är ingen fotbollsmorsa.. Eller stallmamma (tur att vi har mormor där).
Jag tycker om lugna barn är inte mycket för stoj och spring. Att sitta och titta på mello en lördag med barnen är helt ok.
Men att rocka loss på ett dansgolv eller dricka rödtjut på en mysig restaurang är livskvalité!
Hur ska man få ihop livspusslet? Hur ska man blåsa liv i en relation som varit på väg käpprätt åt helvete? Vi vill egentligen samma saker men omges av massa pekpinnar och massa måsten.. Vem bestämmer vad som är rätt och fel? Och framför allt... Vad vill jag?



Kommentarer
Postat av: Camilla

Lita på din magkänsla så kommer allt falla på plats tids nog..

2012-03-01 @ 19:27:29
URL: http://farny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0