Hemma och hela!

eller ja, så gott som iallafall. Lillan kom till jorden som planerat den 27 Oktober, planerat snitt var helt underbart!

Jag var ju nervös så att jag skakade men min man var helt fantastisk och stöttade mig med varma ord och pussar i pannan. Personalen var helt fantastisk och vi hade riktigt roligt. Anja charmade alla i OP-salen med sitt smackande och sin vakna blick redan från första sekund. 4155 g tung och ca: 50 cm lång. Vi var snabbt på benen och hemma redan dag två.

Att komma hem var en tuff omställning, shit vad trött man blev då.. men nu har vi varit hemma i två dagar och lkite till, det känns riktigt bra. Ammingen funkar ok, det gör ont som f-n men det kommer ju gå över. Anja har ett kraftigt sug och suger hårt som satan.. mjölk har jag gott om.

Hon sover mycket, när hon är vaken är hon för det mesta nöjd och belåten. Våra stora tjejer är helt fantastiska. Lina mot all förväntan, visst hon visar en del små svartsjuka tendenser men lite för att vara henne. Låter man henne bara få lov att vara storasyster och hålla och trösta så är hon riktigt lugn. Amanda ör som förväntat en klippa. Tar upp syrran ur vagnen vyssar och myser. Hämtar det jag behöver om jag sitter och ammar, je helt enkelt helt fantastisk.


c:a 1 timme gammal.

1 dag gammal

Morgonmys, nästan två dagar gammal

Hemma! Mys med syster framfö tv'n. 2 dagar gammal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0